DISEMINARE MOBILITATE
INDIVIDUALA “MATHEAU”, SUEDIA, GOTHERBURG – prof. TABACARU NELIA
In perioada 09.04.2013 – 15.04.2013 am
participat la un stagiu de formare continua Comenius, la Gotherburg, in Suedia,
cu titlul “MATHEU –IDENTIFICATION,
MOTIVATION AND SUPPORT OF MATHEMATICAL TALENTS IN EUROPEAN SCHOOLS”, organizat
de EUROPEAN OFFICE OF CYPRUS and
THALES Foundation. Participarea
mea la acest curs a fost posibila datorita sprijinul financiar primit în cadrul
Programului de Invatare pe Parcursul Intregii Vieti (http://www.llp-ro.ro), prin Agenţia Natională pentru Programe
Comunitare in Domeniul Educatiei şi Formarii Profesionale (http://anpcdefp.ro), programul sectorial Comenius.
Programul cursului, din catalogul Comenius a fost
schimbat, la propunerea organizatorului si de acord cu toti participantii la
curs, in vederea participarii la
Conferința Internațională Euromath și Festivalul Național de Științe.La
activitate au participat 6 profesori de matematica din Malta, U.K., Cipru si
Romania.
Activităţile desfăşurate în timpul cursului:
Marti,9 Aprilie 2013:
-De la ora 20.00:Cina de bun venit pentru toti
participantii de la cursurile MATHEAU si EDIPED la hotelul Lisebergsbyn
Karralund, impreuna cu coordonatorii si trainerii
Miercuri,10 Aprilie 2013:
-Prezentarea agendei de catre organizator si
traineri(9.00-11.00)
-Prezentarea standului fiecarei tari cu fotografii,
postere, produse culinare traditionale(11.00-11.30)
-Prezentari ale tuturor participantilor de la cele
doua cursuri: EDIPED si MATHEAU(14.00-16.30) - experiența personală, școala,
regiunea din care proveneam, țara.prin intermediul unor prezentări Power Point
-Notiuni introductive cu prof. M. Lambrou despre
dezvoltarea de metode si sprijinirea creării de materiale pentru identificarea,
motivarea si sustinerea elevilor talentaţi la matematică(15.00-17.30).
Joi,11 Aprilie 2013:
-Participarea la Euromath Conference: 1) deschiderea
festiva in amfiteatrul Aniara, intre 9.30-10.30; 2)Workshop condus de prof.
Michael Lambrou cu prezentari din Serbia, Italia, Kazakstan,
Slovacia(11.00-13.20);3)Workshop 2 -
Mathematical Magic Tricks, prof. Michael Lambrou(15.00-16.00); 4)Workshop 3 -
Proofs without words, prof. Sava Groznev(16.00-17.00);4)MATH-FACTOR
2013(19.15-21).. Am fost plăcut impresionată de calitatea lucrărilor, de munca
enormă din spatele acestor lucrări ( atât din partea profesorilor cât și a
elevilor) cât și de atmosfera creată acolo: tineri cu vârste între 12-18 ani
din toată lumea comunicau prin intermediul matematicii, și-au dezvoltat
competentențele de comunicare în domeniul științei, competențe de comunicare,
sociale, artistice.
Vineri,12 aprilie 2013:
-Workshop cu prof. M.Lambrou, in sala Balder, prezentari
de trucuri matematice si jocuri, teste standard pentru depistarea talentelor matematice(9.00-13.00,
15.00-16.00).
-MATHFACTOR
2013 in sala Aniara - final(17.00-19.00)
-EUROMATH, cina si dans, hotel GOTHIA(de la ora 20.00)
Sambata,13 aprilie 2013:
-Workshop cu prof. Sava Groznev, in sala Balder-
Temele abordate au fost inducția
matematică, serii telescopice, teoria numerelor, tehnici, şi comparaţii a unor
demostraţii diferite ale teoremelor clasice din geometrie. (9.00-12.30)
-Vizita la Universitatea Chalmers - Festivalul de
Stiinte(14.00-16.00)
-Vizita la muzeul Goteborg City Museum
Duminica,14 aprilie 2013:
-Istoria matematicii, matematica greaca antica,
gatget-uri si instrumente matematice ingenioase(9.00-13.00)
-Cina de ramas bun, inmanarea certificatelor de
participare, in sala Balder(de la 19.30)
Tipul de metode de predare folosite:
-Expunerea și exemplificarea cu folosirea
videoproiectorului, ghidate de fise de lucru individuale
-Alternarea activitatii frontale cu cea individuală, cercetarea,
brainstormingul, munca independentă cu demonstrația riguroasă, generalizări
-Videoprezentari
-Sesiuni plenare
Dupa intoarcerea de la activitatea de formare, voi
desfasura urmatoarele activitati:
1.Activitati rezultate din nevoile specifice institutiei
mele:
-Voi desfasura toate diseminarile cuprinse in planul
de diseminare al cursului
-Voi încuraja dezvoltarea potenţialului creativ al
colegilor mei prin îmbinarea conceptelor pedagogiei moderne cu alte metode si
instrumente de dezvoltare si promovare a elevilor talentati, pentru un proces
didactic centrat pe elev, prin care să se creeze produse ale învăţării
contextualizate cu situaţii reale de viaţă.
-Ca drept consilier educativ de proiecte şi programe
şcolare şi extraşcolare, membru în consiliul de administraţie şi în alte
comisii ale şcolii, îmi voi dezvolta competenţele de leadership, de organizare
şi management, punând în practică noi abordări pedagogice şi manageriale
dobandite. Voi conştientiza şi mai bine noi modalităţi de finanţare europeană
şi mă voi implica mai mult în programele oferite de ANPCDEFP şi UE.
-Se va întări cooperarea şi lucrul în echipă la toate
nivelurile, formând şi schimbând mentalităţi, se va adopta abordari reflexive
asupra modului de predare a fiecarui cadru didactic, adaptând şi fructificând
valori europene necesare în vederea participării tuturor cadrelor didactice din
şcoală la programe şi proiecte cu finanţare internă şi externă, în special
programele oferite de ANPCDEFP.
-stabilirea de relaţii de colaborare între
participanţi şi unităţile şcolare din care provin aceştia, care se vor
materializa în viitoare
proiecte de cooperare.
2. Activitati rezultate din cerintele/nevoile
institutiei gazda:
-Am pastrat legatura cu formatorii, domnul profesor
Michael Lambrou, domnul dr. Gregory Makrides – coordonatorul de proiect si
doamna Emma Zenoiu, prin intermediul mesajelor electronice, am schimbat
impresii despre curs si am stabilit o serie de repere
pentru activitati comune viitoare, poate o intalnire
la cursul EDIPED, in viitor.
-Am stabilit o retea de contacte cu ceilalti
participanti la curs.
3. Activitati din proprie initiativa:
-Voi realiza blogul cursului cu informatii despre
curs;
-Voi aborda lecţiile şi temele de matematica astfel
incat sa stimuleze curiozitatea, gândirea critică şi creativitatea, elevii vor
fi învăţaţi să problematizeze, să privească din mai multe perspective o
problemă, dezvoltându-şi capacităţile de gândire superioară şi competenţele de
comunicare.Voi pune accent pe o educaţie care modeleză potenţialul elevilor
mei, pe descoperirea,formarea si motivarea de talente, pregâtindu-i pentru o
lume in care conteaza succesul lor.
-Voi utiliza rezultatele, produsele finale ale
cursului si schimbul de bune practici in activitatea didactica, determinand imbunatatirea
procesului de predare prin diversificarea metodelor educationale. Voi pune in
practica metodele si instrumentele dobandite la curs, pentru dezvoltarea,
promovarea si asistenta elevilor talentati la matematica, voi crea si folosi
materiale de sprijin prin setul de trepte pe care-l voi folosi in procesul
didactic dar si in afara orelor de curs, voi pune accent pe portofoliul
fiecarui elev prin care voi motiva elevii pentru participarea la olimpiade si
concursuri. De asemeni, metodele, tehnicile de invatare,noile jocuri, strategii
didactice, le voi folosi cu succes la clasa, oferind elevilor motivatie,
dispărând astfel rutina şi plictiseala, elevii înţelegând mai bine conceptele
matematice, stimulând imaginaţia şi creativitatea, construcţia unei figuri sau
al unui corp geometric, elemente de geometrie în spaţiu, grafice, vor deveni
mai captivante, mai ales pentru elevii cu un nivel scăzut la învăţătură,
stimulandu-se competiţia şi lucrul în echipă.
Apreciez si recomand acest curs tuturor profesorilor
de matematica interesati de
imbunatatirea activitatii lor didactice (acest curs este Comenius/Grundtvig).
Această comunicare reflectă numai punctul
de vedere al autorului iar Agentia Nationala si
Comisia Europeana nu sunt responsabile
pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu